IAET.kassa sai hyvät arvosanat asiakastyytyväisyyskyselyssä.
Insinööri-lehti

IAET-kassan jäsenet tyytyväisiä palveluun

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset ovat mieluisaa luettavaa IAET-kassalle. Vastausten perusteella IAET-kassan jäsenet ovat tyytyväisiä e-asioinnin helppouteen, päivärahahakemusten nopeaan ja luotettavan käsittelyyn, puhelinpalvelun aukioloaikoihin sekä laatuun.

– Vaikka asiakaspalvelu toimii jo nyt hyvin, vastaikään käyttöön otettu takaisinsoittopalvelu parantaa entisestään palvelun laatua, IAET-kassan viestintävastaava Melina Argillander arvioi.

E-asiointi koetaan helpoksi

Argillanderin mukaan hyvät tulokset ovat seurausta vuosien ajan tehdystä palveluiden systemaattisesta kehittämisestä.  IAET-kassa on panostanut erityisesti e-asioinnin kehittämiseen usean vuoden ajan.  E-asiointia on kehitetty muun muassa siten, että se ohjaa asiakasta täyttämään kaikki tarvittavat kohdat sekä lisäämään tarvittavat liitteet. Kun hakemus on täytetty huolellisesti, päivärahahakemuksen käsittely tapahtuu nopeasti. 

Kehittämistyö on tuottanut tulosta, koska IAET-kassan jäsenet kokivat e-asioinnin helppokäyttöiseksi, luotettavaksi ja tehokkaaksi tavaksi toimittaa päivärahahakemuksen.

– Sujuva sähköinen asioimistapa vahvistaa jäsenen kokemusta siitä, että päivärahahakemuksen tekeminen on helppoa ja nopeaa, Argillander kertoo.

Asiakastyytyväisyyttä tutkittu usean vuoden ajan

IAET-kassa osallistui 17 muun työttömyyskassan kanssa Onway Oy:n toteuttamaan asiakastyytyväisyyskyselyyn viime vuoden marraskuussa. Kysely lähetettiin 3 500 IAET-kassan jäsenelle, jotka olivat hakeneet päivärahaa viimeisen puolen vuoden aikana. Heistä 964 henkilöä vastasi kyselyyn.

IAET-kassa sai muita työttömyyskassoja paremmat arvosanat sekä yksittäisestä kysymyksistä että kaikkien kysymysten keskiarvosta.

Argillander kertoo, että IAET-kassa on teettänyt vuodesta 2010 lähtien asiakastyytyväisyyskyselyä, joilla selvitetään jäsenten kokemuksia palvelun toimivuudesta ja laadusta.  Hän muistuttaa, että asiakkaiden kokemukset ja mielipiteet ovat arvokasta tietoa kassalle, jotta se voi kehittää palvelujaan jäsentensä toivomaan suuntaan. 

Teksti: Päivi-Maria Isokääntä, Insinööriliitto