Sosiaalista mediaa käyttää 38 prosenttia yrityksistä. Yleisimmin ne käyttävät yhteisöpalveluita, 34 prosenttia yrityksistä. Multimedian jakamiseen tarkoitettua mediaa käyttää 14 prosenttia, blogeja tai mikroblogeja 8 prosenttia ja ja wiki-pohjaisia tiedon jakamisen työkaluja 6 prosenttia yrityksistä.
Sosiaalisen median käyttötarkoituksista selvästi yleisin oli yrityksen imagon kehittäminen tai tuotteiden markkinointi. Sosiaalista mediaa käyttävistä yrityksistä 83 prosenttia ilmoitti käyttävänsä sitä tähän tarkoitukseen. Myös asiakkaiden mielipiteiden, arviointien tai kysymysten vastaanotto sosiaalisessa mediassa oli hyvin yleistä, 56 prosentissa näistä yrityksistä. Sosiaalisen median hyväksikäytö näyttäisi olevan yrityksissä varsin monipuolista, sillä yli kolmannes sosiaalista mediaa käyttävistä yrityksistä käytti sitä myös rekrytointiin, yhteistyöhön liikekumppaneiden tai muiden organisaatioiden kanssa, asiakkaiden osallistamiseen, kehittämiseen tai innovointiin tai näkemyksien, mielipiteiden tai tiedon jakamiseen yrityksen sisällä.
Toimialoittain sosiaalinen media on yleisimmin käytössä informaation ja viestinnän toimialalla 80 prosentilla yrityksistä ja harvimmin rakentamisen sekä kuljetuksen ja varastoinnin toimialoilla 21 prosentilla yrityksistä. Pienimmistä 10–19 henkilöä työllistävistä yrityksistä 34 prosenttia ja suurimmista yli 100 henkilöä työllistävistä yrityksistä 57 prosenttia käyttää sosiaalista mediaa.
Sosiaalista mediaa käyttävistä yrityksistä kolmanneksella oli virallinen toimintalinjaus sosiaalisen median käytössä. Kaikkein yleisimmin toimintalinjaus oli vähittäiskaupan toimialalla, 47 prosentilla sosiaalista mediaa käyttävistä yrityksistä.
Tilastokeskuksen tietotekniikan käyttö -yrityksissä tutkimuksesen tiedot on kerätty kyselytutkimuksella keväällä 2013 ja ne koskevat vähintään kymmenen henkilöä työllistäviä yrityksiä.