Tunnista kuvan ja vihjeiden avulla, minkä organisaation logo on kyseessä ja osallistu arvontaan.
Lähetä vastauksesi sähköisellä lomakkeella heinäkuun loppuun mennessä.
Oikein vastanneiden kesken arvotaan 150 euron arvoinen Verkkokauppa.com-lahjakortti. Lisäksi kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan viisi tuotepalkintoa. Arvonta on elokuussa ja voittajat julkaistaan Insinöörilehdessä 5/2016.
Logo 1:
Yritys syntyi 1990-luvun lopussa yhdistämällä voimaa ja nestettä. Sai taannoin kielteistä julkisuutta avokätisten palkitsemisjärjestelmiensä ansiosta.
Logo 2:
Entinen valtionyhtiö, jonka savutuksiin kuuluu muun muassa energiaa säästävän liekkisulatusmenetelmän kehittäminen. Yrityksellä on ollut suuria tuotantolaitoksia muun muassa Kokkolassa, Porissa, Harjavallassa ja Torniossa.
Logo 3:
Yritys on kasvanut ja kehittynyt 182 vuodessa tohmajärveläisestä sahasta kansainväliseksi monialayritykseksi.
Logo 4:
Tämän 18 jäsenliittonsa jäsenten ja suomalaisen teollisuuden puolustamiseen keskittyvän etujärjestön ainoa päätoiminen työntekijä on Insinööriliiton aktiiveille hyvin tuttu.
Logo 5:
Tämä elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen etujärjestö on perusolemukseltaan sähköinen.
Logo 6:
Yrityksen voi katsoa kääntäneen takkinsa. Vuonna 1950 perustetun yrityksen ensimmäiset tuotteet olivat käyttäjälleen haitallisia, nykyiset ovat hyvin urheilullisia.
Logo 7:
Lahdessa perustetun yrityksen nimi löytyy almanakasta. Alun perin puusepäntehtaana toiminut yritys on hieman Suomen tasavaltaa nuorempi.
Logo 8:
Yrityksen juuret ulottuvat 1800-luvun Tampereen seudulle. Yrityksen valmistamia tuotteita on ostajilla ollut muun muassa jaloissa, kädessä tai korvalla. Logo on yrityksen alkuajoilta.
Logo 9:
Yrityksellä on pitkät perinteet suomalaisessa metsäteollisuudessa. Yksi sen omistamista tehtaista löytyy UNESCOn Maailmanperintöluettelosta.
Logo 10:
Tällainen löytyy lähes jokaisesta Suomen kunnasta. Suomeen ensimmäiset tämän alan liikkeet perustettiin vuonna 1689 Turkuun ja Viipuriin.
Logo 11:
Tämä yhtiön perustamisesta on 50 vuotta. Se pysyi pystyssä vain 13 vuotta, mutta ehti jättää lähtemättömän jäljen suomalaiseen musiikkibisnekseen.
Logo 12:
Liikemerkki oli parin vuosikymmenen ajan tuttu maanteiden varsilta 1980-alkuun, jolloin tikkataulu vaihtui neliöksi.
Logo 13:
Norjalaisyhtiö on omalla alallaan yksi maailman suurista. Tuli suomalaisille tutuksi valtion tekemän yrityskaupan yhteydessä.
Logo 14:
Suomalaisyhtiö on maailman vanhin edelleen toimivista yhtiöistä alallaan. Perustettu vuonna 1923, nimi on matkan varrella vaihtunut toiseksi.
Logo 15:
Yritys on edelleen olemassa, mutta logoon törmäsi ennen vanhaan paljon useammin, kun se komisti muun muassa Sirkku- ja Pulmu-pakettien kylkiä.
Logo 16:
Logo on vaihtunut, mutta tämä valtion monopoli elää ja voi hyvin, vaikka sitä aika ajoin yritetään murtaa.
Logo 17:
Tämä keskus hoitaa eräitä valtion viranomaistehtäviä. Se tutkii ja tuottaa tietoa. Vesi ja ilma ovat muun muassa sen kiinnostuksen kohteina.
Logo 18: Yrityksen juuret ovat suomalaisella maaseudulla. Yrityksen alkuperäinen nimi oli viljalajike, nykyinen nimi varsinaissuomalainen kaupunki.
Logo 19:
Vuonna 1873 perustettu tuote on iältään Suomen toiseksi vanhin. Logon miekka voi kuvata vaikka sananvapautta.
Logo 20:
Yrityksen osuva tunnuslause on ”Maalaa maailmasi”.
Logo 21:
Tämä yritys oli Suomen ensimmäinen laatuaan ja koko toimintansa ajan yksi suurimmista. Kovan kilpailijan logossa oli orava. Molempien nimi ja logo hävisivät vuoden 1995 fuusion seurauksena.