S-ryhmä hakee työntekijöitä nimettömästi, jotta työntekijää ei voi valita esimerkiksi sukupuolen perusteella. Kauppaketju on mukana laajassa työnantajien Työ ei syrji -kampanjassa.
Kampanjassa on mukana 17 yritystä ja yhteisöä eri toimialoilta. Mukana on suuria insinöörien työllistäjiä, kuten Nokia.
Kampanjan on käynnistänyt Elinkeinoelämän keskusliitto EK. Liiton selvityksen mukaan kymmenen prosenttia suomalaisista on kokenut ikäsyrjintää työtä hakiessaan viimeisen kahden vuoden aikana.
S-ryhmän rekrytoinnissa rekrytoija ei tiedä työnhakijan nimeä, ikää tai sukupuolta. Tällä on tarkoitus varmistaa, että työhaastatteluun kutsutaan henkilöt työkokemuksen, opiskelutaustan ja osaamisen perusteella.
Kokeilu toteutetaan syksyllä Osuuskauppa Keskimaalla ja SOK:lla.