jäsenpiste
Opiskelijan on syytä pitää tietonsa ajan tasalla
teksti: Jarkko Ursin, palvelupäällikkö ja kuva: Shutterstock
Opiskelijan opinto- ja muiden tietojen ajantasaisuus on tärkeää sekä opiskelijalle itselleen että Insinööriliitolle. Kun opiskelija liittyy opiskelijajäseneksi, hän ilmoittaa arvioidun päivämäärän valmistumiselleen.
Useimmilla opiskelijoilla tämä tärkeä päivämäärä kuitenkin muuttuu opintojen aikana. Jos sinulle on käynyt näin, muista ilmoittaa uusi arviosi valmistumispäivästäsi jäsensivujen e-asioinnissa.
Ilmoituksen tekeminen vaatii kirjautumisen jäsensivuille. Jos olet vaihtanut oppilaitosta tai opintosuuntaa, tee myös siitä ilmoitus jäsensivuille.
Opiskelijasta insinööriksi
Valmistumisen jälkeen tee valmistumisilmoitus liittoon jäsensivujen e-asioinnissa. Päivitä samalla jäsentietosi ajan tasalle. Valmistumisilmoituksen myötä jäsenyytesi muuttuu, koska insinöörinä et voi olla enää opiskelijajäsen. Valmistumispäivästäsi alkaen jäsenyytesi jatkuu postiosoitteesi mukaisessa jäsenjärjestössä, ellet ilmoita muuta jäsenjärjestöä.
Valmistumisilmoitus on hyvä tehdä heti valmistumisen jälkeen. Sen voi tehdä myös ennakkoon aikaisintaan kuukausi ennen valmistumispäivää.
Opiskeluaikanaan Insinööriopiskelijaliittoon liittynyt ja sen jälkeen valmistunut insinöörijäsen saa ilman erillistä hakemusta jäsenmaksustaan alennusta 18 kuukauden ajan valmistumispäivästä alkaen.
Keskeytys voi katkaista jäsenyyden
Jos opintosi ovat keskeytyneet, et voi enää jatkaa Insinööriopiskelijaliiton jäsenenä. Ilmoita opintojesi keskeytymisestä liiton asiakaspalveluun vapaamuotoisella sähköpostiviestillä, jossa on jäsennumerosi tai syntymäaikasi.
Jos kuitenkin haluat jatkaa Insinööriliiton jäsenenä opintojen keskeytymisen jälkeen, ota yhteys liiton asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu tarkistaa, mikä muuttuneessa tilanteessa on sinulle sopiva jäsenjärjestö.
Parempaa palvelua jäsenelle verkossa
teksti: Jenna Särkkä, markkinointikoordinaattori
Huhtikuun kuukauden etuna perehdytään uusiin verkkosivuihin ja jäsensivuihin. Uusien verkkosivujen tavoitteena on ollut helppokäyttöisyyden lisäksi entistä paremmin jäseniä palveleva kokonaisuus.
Liiton verkkosivut uudistuivat viime syksynä, jonka jälkeen julkaistiin englanninkieliset sivut. Uudet jäsensivut julkaistiin maaliskuun lopulla samanaikaisesti uuden jäsentietojärjestelmän kanssa helpottamaan ja parantamaan asiointia verkossa.
Uudistuksen myötä jäsensivujen lisäksi käyttöön tuli kokonaan uudistunut jäsenen sähköinen asiointipalvelu sekä kirjautuminen.
Myös ILRY Mobiilista on julkaistu uusi versio. Sovellus tulee päivityksenä olemassa olevan vanhan sovelluksen päälle, eikä vaadi käyttäjiltä päivittämisen ja uuden sisäänkirjautumisen lisäksi mitään erityistoimenpiteitä. Vanha versio jatkaa edelleen toimintaansa, mutta liitto suosittelee kaikkia päivittämään uuteen versioon.
Verkkosivuja kehitetään edelleen asiakaspalautteen perusteella. Palautetta verkkosivuista tai muusta jäsenyyteen liittyvästä asiasta voit antaa sivulla: www.ilry.fi/asiakaspalvelu.
■ Lue lisää: www.ilry.fi/jasen, www.ilry.fi/mobiili
Ratavartijankatu 2, 8. krs, 00520 Helsinki
Asiakaspalvelu
0201 801 801, (8,8 snt/min)
avoinna arkisin klo 9–16
Kaikki liiton palvelut ja asiantuntijat tavoittaa parhaiten Insinööriliiton asiakaspalvelun kautta.
Insinööriliitolla on 30 alueellista ja kuusi valtakunnallista jäsenjärjestöä. Lisätietoa jäsenjärjestöistä on osoitteessa www.ilry.fi/jasenjarjestot
Liiton organisaatio
Edunvalvontayksikkö
johtaja
Petteri Oksa, 0201 801 839
Työelämä ja lakipalvelut
Tutkimus- ja urapalvelut
Yhteiskuntavaikuttaminen
Vaikuttajaviestintä
Järjestöyksikkö
johtaja Tommi Grönholm, 0201 801 848
Kenttä ja tapahtumat
Markkinointi
Palveluyksikkö
johtaja
Mika Leppinen, 0201 801 826
Assistentit
It-palvelut
Jäsenpalvelut
Taloushallinto
Puheenjohtajisto
Puheenjohtaja
Samu Salo, 0201 801 810
1. varapuheenjohtaja
Timo Härmälä, 040 513 5988
varapuheenjohtaja
Jyrki Kopperi, 040 833 0633
varapuheenjohtaja
Kari Laitinen, 050 556 8501
johdon assistentti
Teija Hyvärinen, 0201 801 811
Nuoret luottavat palveluihin
Nuorisobarometri 2020 -tutkimuksen mukaan nuorten palvelukokemukset ovat yleisesti myönteisiä, mutta palveluiden toiminnassa ja asiakaslähtöisyydessä on puutteita.
Eniten nuoret käyttävät terveydenhuollon palveluita kuten koulu- ja opiskelijaterveydenhuoltoa.
Enemmistö nuorista hyödyntää asuinpaikkakuntansa liikunta-, harrastus- ja kulttuuripalveluja ainakin satunnaisesti. Eniten harrastetaan omaehtoisesti sekä käytetään liikunta- ja urheilumahdollisuuksia, kuten uimahalleja ja urheilukenttiä. Nuorista 71 prosenttia käyttää vähintään joskus kirjastoa.
Nuorisobarometrissa tutkittiin 15–29-vuotiaiden nuorten kokemuksia palveluista.